Country stereotypes

Discussion of anything not related to audio or music production
leedsquietman
Posts: 6659
Joined: Sun Nov 19, 2006 1:56 am
Location: greater toronto area

Re: Country stereotypes

Post by leedsquietman » Sat Jul 03, 2010 2:46 am

I love German beer and US micro brew beer .. in fact ... beer, beer we want more beer

http://www.youtube.com/watch?v=GgbJcblsLSY

http://www.youtube.com/watch?v=awHki4I5 ... re=related
http://soundcloud.com/umbriel-rising http://www.myspace.com/leedsquietmandemos Live 7.0.18 SUITE, Cubase 5.5.2], Soundforge 9, Dell XPS M1530, 2.2 Ghz C2D, 4GB, Vista Ult SP2, legit plugins a plenty, Alesis IO14.

MPGK
Posts: 678
Joined: Fri Nov 27, 2009 10:57 am
Location: Hamburg

Re: Country stereotypes

Post by MPGK » Sat Jul 03, 2010 11:09 am

Haven't had a chance to taste any US micro brews, but that brings to mind that my old band and I (four guys) decided last christmas we're going to present each other with a bottle of beer this year, so everyone gets three bottles of great beer no one of us has ever had the chance to taste before for christmas. Great idea, huh? :D
And I'm still looking. Any recommendations?

Poster
Posts: 8804
Joined: Sat Mar 05, 2005 2:21 am
Location: Amsterdam

Re: Country stereotypes

Post by Poster » Sat Jul 03, 2010 11:44 am

windmills, tulips, wooden clogs; all tourist nonsense..
weed, cannabis, ganja: it should be forbidden for tourists.. :mrgreen:

no matter which foreign country you visit, it's always the same predictable question the moment people find out you're a Dutchie..
"You got some....?"
"No, sorry.. Left it in my windmill..."

plantaginate
Posts: 420
Joined: Fri Mar 19, 2010 2:08 am

Re: Country stereotypes

Post by plantaginate » Sat Jul 03, 2010 12:24 pm

really? you guys live in windmills?
wow. cool.

MPGK
Posts: 678
Joined: Fri Nov 27, 2009 10:57 am
Location: Hamburg

Re: Country stereotypes

Post by MPGK » Sat Jul 03, 2010 4:50 pm

Poster wrote:"You got some....?"
"No, sorry.. Left it in my windmill..."
:lol:

LoopStationZebra
Posts: 10586
Joined: Sat Jan 17, 2009 5:57 pm
Contact:

Re: Country stereotypes

Post by LoopStationZebra » Sat Jul 03, 2010 7:09 pm

American beers, particularly Bud, are nearly identical in taste to the shit found in the Czech Republic; the country that influenced Busch's brews. The urban legend is that Bud got weaker after prohibition in order to make more profit, but the fact is that it's always been the same piss...that originated in Europe.

:P
I came for the :lol:
But stayed for the :x

MPGK
Posts: 678
Joined: Fri Nov 27, 2009 10:57 am
Location: Hamburg

Re: Country stereotypes

Post by MPGK » Sat Jul 03, 2010 10:09 pm

LoopStationZebra wrote:American beers, particularly Bud, are nearly identical in taste to the shit found in the Czech Republic; the country that influenced Busch's brews. The urban legend is that Bud got weaker after prohibition in order to make more profit, but the fact is that it's always been the same piss...that originated in Europe.

:P
ABSOLUTELY NOT TRUE!
Budweiser (and Staropramen!) bought in the Czech Republic tastes great and is also reasonably stronger!
It's the watered-down export dishwater that sucks.

leedsquietman
Posts: 6659
Joined: Sun Nov 19, 2006 1:56 am
Location: greater toronto area

Re: Country stereotypes

Post by leedsquietman » Sat Jul 03, 2010 10:12 pm

+1

Budvar in the Czech Republic tastes much nicer than American Budweiser.
http://soundcloud.com/umbriel-rising http://www.myspace.com/leedsquietmandemos Live 7.0.18 SUITE, Cubase 5.5.2], Soundforge 9, Dell XPS M1530, 2.2 Ghz C2D, 4GB, Vista Ult SP2, legit plugins a plenty, Alesis IO14.

Machinesworking
Posts: 11141
Joined: Wed Jun 23, 2004 9:30 pm
Location: Seattle

Re: Country stereotypes

Post by Machinesworking » Sat Jul 03, 2010 11:53 pm

That Americans are convinced that everybody wishes they were US citizens.
( Jealousy we think is the reason other people around the globe say mean things about us. )

Most people get more education about the world off of TV and their favorite radio personality than they did in school.
This is our governments failure IMO, but it still seems to ring true.

We eat badly, and watch too much TV.

Also, American beers are mostly crap, can't be blamed on czech beer. Only similarity is the love of lagers.

Beyond that, it's a big country without a long ethnic history, so hard to get solid stereotypes.

arctic ranger
Posts: 654
Joined: Sat Jan 28, 2006 6:49 am
Location: inuvik NT/vancouver BC

Re: Country stereotypes

Post by arctic ranger » Sat Jul 03, 2010 11:58 pm

Machinesworking wrote: Also, American beers are mostly crap, can't be blamed on czech beer. Only similarity is the love of lagers.
My favorite state of Oregon has some of the best micro brews around
mpb c2d, remote sl, mpc1000, korg legacy, zebra 2, phoscyon, devastator

http://soundcloud.com/enrock/first-edit

leedsquietman
Posts: 6659
Joined: Sun Nov 19, 2006 1:56 am
Location: greater toronto area

Re: Country stereotypes

Post by leedsquietman » Sun Jul 04, 2010 12:01 am

America has some great micro brew beers, like most countries, it's just the big business mega brewers whose beer saturates the market which is rotten.
http://soundcloud.com/umbriel-rising http://www.myspace.com/leedsquietmandemos Live 7.0.18 SUITE, Cubase 5.5.2], Soundforge 9, Dell XPS M1530, 2.2 Ghz C2D, 4GB, Vista Ult SP2, legit plugins a plenty, Alesis IO14.

thefinger
Posts: 132
Joined: Mon Dec 29, 2008 8:08 pm
Location: HOU:TEX

Re: Country stereotypes

Post by thefinger » Sun Jul 04, 2010 1:10 am

beer snobs
:roll:

dhilsabeck
Posts: 5935
Joined: Fri Jan 20, 2006 1:52 am
Location: Chicago

Re: Country stereotypes

Post by dhilsabeck » Sun Jul 04, 2010 2:09 am

Oregon indeed has some fine brews (got some Deschutes IPA in the fridge, sitting between a Bass Pale and a Hoegaarden). I think what makes a unique US brew is the hoppy ale. They took the British IPA and got a little out of control by hopping the shit out of it. My personal favorite at the moment is Bells Two Hearted Ale.

And there are subtle differences to the stereotypical piss brews. You can never go wrong with a 30 pack of ice cold cans of Pabst Blue Ribbon. Blatz and Miller High Life are alright too. All the Busch and Coors products can kiss my ass. If you want to taste the most depressing beer in all creation get yourself a Bud Light.

LoopStationZebra
Posts: 10586
Joined: Sat Jan 17, 2009 5:57 pm
Contact:

Re: Country stereotypes

Post by LoopStationZebra » Sun Jul 04, 2010 2:39 am

MPGK wrote:
LoopStationZebra wrote:American beers, particularly Bud, are nearly identical in taste to the shit found in the Czech Republic; the country that influenced Busch's brews. The urban legend is that Bud got weaker after prohibition in order to make more profit, but the fact is that it's always been the same piss...that originated in Europe.

:P
ABSOLUTELY NOT TRUE!
Budweiser (and Staropramen!) bought in the Czech Republic tastes great and is also reasonably stronger!
It's the watered-down export dishwater that sucks.

Hateful lies. Czech beer is brewed by gypsies ( not a stretch since everyone East of Berlin is a fucking gypsy :P ) and it's every bit as fucking nasty as it's American counterpart.

German beer is just as wretched. You know who loves German beer? Germans. lol.

Newcastle Brown, ftw. Or Sam Smith nut.
I came for the :lol:
But stayed for the :x

MPGK
Posts: 678
Joined: Fri Nov 27, 2009 10:57 am
Location: Hamburg

Re: Country stereotypes

Post by MPGK » Sun Jul 04, 2010 8:13 am

LoopStationZebra wrote:German beer is just as wretched. You know who loves German beer? Germans. lol.
:lol:

You, good sir, have obviously never tasted our beer. I kindly ask you to refrain from acting on a false assumption.

Post Reply