Where are all the Hip Hop Producers?

Discussion of anything not related to audio or music production
Post Reply
rakim87
Posts: 398
Joined: Thu May 10, 2012 8:06 pm
Location: New England
Contact:

Re: Where are all the Hip Hop Producers?

Post by rakim87 » Mon Jun 24, 2013 3:33 am

nathannn wrote:I had this idea around 2009 about making an early 2000's crunk album, I only ended up making 3 songs though.
I still want to complete it but I cant come up with any lyrics that don't involve women with big asses rubbing there asses together while twerkin and shiting on eachother.


Heres some lyrics I just came up with

Twerk that ass
slap that ass
rub that ass
poop that ass
shit that ass
fart that ass
scrub that ass
disinfect that ass
clorox that ass
shit that ass
ect ect.

you're clearly plagiarising mystikal's lesser known works
ImageImage

H20nly
Posts: 15844
Joined: Sat Oct 27, 2007 9:15 pm
Location: The Wild West

Re: Where are all the Hip Hop Producers?

Post by H20nly » Mon Jun 24, 2013 4:32 am

rakim87 wrote:
nathannn wrote:I had this idea around 2009 about making an early 2000's crunk album, I only ended up making 3 songs though.
I still want to complete it but I cant come up with any lyrics that don't involve women with big asses rubbing there asses together while twerkin and shiting on eachother.


Heres some lyrics I just came up with

Twerk that ass
slap that ass
rub that ass
poop that ass
shit that ass
fart that ass
scrub that ass
disinfect that ass
clorox that ass
shit that ass
ect ect.

you're clearly plagiarising mystikal's lesser known works
that.


and i can't work with crunk. sorry. just sayin.




rakim you in? you out?

stringtapper
Posts: 6275
Joined: Sat Aug 28, 2004 6:21 pm

Re: Where are all the Hip Hop Producers?

Post by stringtapper » Mon Jun 24, 2013 4:52 am

Early 90s east coast is my thing so is upright bass ok?

:x
Unsound Designer

regretfullySaid
Posts: 8913
Joined: Thu Apr 22, 2010 5:50 pm

Re: Where are all the Hip Hop Producers?

Post by regretfullySaid » Mon Jun 24, 2013 5:28 am

Yes.(!)
Last edited by regretfullySaid on Mon Jun 24, 2013 6:55 am, edited 1 time in total.
ImageImage

starving student
Posts: 7123
Joined: Thu Dec 09, 2004 6:13 pm
Location: right here

Re: Where are all the Hip Hop Producers?

Post by starving student » Mon Jun 24, 2013 6:33 am

stringtapper wrote:Early 90s east coast is my thing so is upright bass ok?

:x
Yes

starving student
Posts: 7123
Joined: Thu Dec 09, 2004 6:13 pm
Location: right here

Re: Where are all the Hip Hop Producers?

Post by starving student » Mon Jun 24, 2013 6:41 am

String that should fit well with what I heard on racism soundcloud page.

@h20 no mpcs on this, I will be mc-ing the fuck outta this one though.

Rakim don't let Nathan scare you away, he's an uncanny talent, btw you wanna bust out a bassless groove and a subject matter for the 4 of us to write to, that way string could work on his thing as well

rakim87
Posts: 398
Joined: Thu May 10, 2012 8:06 pm
Location: New England
Contact:

Re: Where are all the Hip Hop Producers?

Post by rakim87 » Mon Jun 24, 2013 2:26 pm

H20nly wrote:


rakim you in? you out?
out, sorry

starving student wrote:String that should fit well with what I heard on racism soundcloud page.

@h20 no mpcs on this, I will be mc-ing the fuck outta this one though.

Rakim don't let Nathan scare you away, he's an uncanny talent, btw you wanna bust out a bassless groove and a subject matter for the 4 of us to write to, that way string could work on his thing as well
on the occasion i make anything good i cling to it with my life, i don't have any throw away grooves for the time being.
ImageImage

H20nly
Posts: 15844
Joined: Sat Oct 27, 2007 9:15 pm
Location: The Wild West

Re: Where are all the Hip Hop Producers?

Post by H20nly » Mon Jun 24, 2013 7:31 pm

starving student wrote:
stringtapper wrote:Early 90s east coast is my thing so is upright bass ok?

:x
Yes
hell yeah!

starving student
Posts: 7123
Joined: Thu Dec 09, 2004 6:13 pm
Location: right here

Re: Where are all the Hip Hop Producers?

Post by starving student » Mon Jun 24, 2013 9:21 pm

rakim87 wrote:
H20nly wrote:


rakim you in? you out?
out, sorry

starving student wrote:String that should fit well with what I heard on racism soundcloud page.

@h20 no mpcs on this, I will be mc-ing the fuck outta this one though.

Rakim don't let Nathan scare you away, he's an uncanny talent, btw you wanna bust out a bassless groove and a subject matter for the 4 of us to write to, that way string could work on his thing as well
on the occasion i make anything good i cling to it with my life, i don't have any throw away grooves for the time being.
Rakim just to clarify we were talking about making the music for this from scratch, not using one of your existing beats.

H20nly
Posts: 15844
Joined: Sat Oct 27, 2007 9:15 pm
Location: The Wild West

Re: Where are all the Hip Hop Producers?

Post by H20nly » Mon Jun 24, 2013 9:56 pm

yep... some drums are really all we need to get rolling.

stringtapper
Posts: 6275
Joined: Sat Aug 28, 2004 6:21 pm

Re: Where are all the Hip Hop Producers?

Post by stringtapper » Mon Jun 24, 2013 10:20 pm

I already got a bass line in mind, just gotta find the time to record the damn thing.

:x
Unsound Designer

H20nly
Posts: 15844
Joined: Sat Oct 27, 2007 9:15 pm
Location: The Wild West

Re: Where are all the Hip Hop Producers?

Post by H20nly » Tue Jun 25, 2013 1:43 am

^ don't worry I have to write, and preferably memorize, a verse...
:x

what are we gonna do about a drum beat... OP?? keydaking,
shadx??

rakim87
Posts: 398
Joined: Thu May 10, 2012 8:06 pm
Location: New England
Contact:

Re: Where are all the Hip Hop Producers?

Post by rakim87 » Tue Jun 25, 2013 2:45 am

starving student wrote:
Rakim just to clarify we were talking about making the music for this from scratch, not using one of your existing beats.
i know
ImageImage

beats me
Posts: 23319
Joined: Fri Mar 30, 2007 6:39 pm

Re: Where are all the Hip Hop Producers?

Post by beats me » Tue Jun 25, 2013 11:43 am

Instead of writing a song from scratch, why not just do a rap battle transcription of any thread featuring a lot myrnova over a reworking of DJ Kool's Let Me Clear My Throat.

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... G048#t=23s

:P :x :P

H20nly
Posts: 15844
Joined: Sat Oct 27, 2007 9:15 pm
Location: The Wild West

Re: Where are all the Hip Hop Producers?

Post by H20nly » Tue Jun 25, 2013 5:52 pm

^ because you can't rhyme with .jpegs of the pope... a picture is worth a 1000 words but spits none :x


beats! how about you volunteer for the drums??? your drums are dope!!



edit: fixed you're to your so that rakim has one less reason to hate in this thread. may peace be upon you.
Last edited by H20nly on Tue Jun 25, 2013 11:32 pm, edited 1 time in total.

Post Reply